DAY ONEHUNDREDSIXTYSEVEN

Long time no see. Det känns nästan som att jag hunnit med en hel livstid sedan sist jag skrev. Jag är helt mållös angående alla platser jag fått besöka, människor jag fått turen att träffa och alla tusentals minnen jag samlat på mig. Jeez. Den senaste månaden har varit extra speciell eftersom jag haft semester i tre veckor, och har därför hunnit med en väldigt massa saker. First off: Toronto!!! 
 
Jag funderade lääänge på vart jag skulle åka, och bestämde mig tillslut för att åka uppåt i landet. Varför uppåt? För att den nivån av värme det är neråt landet i mitten på augusti är inte min grej. Varför Toronto? Enkelt, hockeyn (och faktumet att jag lagligt får dricka öl hehe). Ska nu också nämna att jag gjorde hela denna resa med buss och inte flyg. Dumt kanske ni tänker då, men jag var helt enkelt för lat för att ansöka om ett turistvisum in till Canada, vilket behövs då man flyger in/ut ur landet. Jag hann med att se Hockey Hall of Fame och därmed rad efter rad med jerseys och legender och hockeyhistoria. Sist men verkligen inte minst fick jag se (och röra!!) självaste Stanley Cup. Verkligen ett besök att minnas. Utöver det så var jag på min livs första baseboll match - Toronto Blue Jays vs. New York Yankees. Var det bra? Nej hurrni, det kan jag inte säga men jag hade kul! Helt klart en fantastisk upplevelse ändå. Jag såg CN tower, kensington market och träffade också några vänner som jag senare drack öl med i en väldigt liten men oj så mysig bar i en källare. Tillsammans med en av dessa nya vänner fortsatte jag att turista runt i Toronto med dagen efter. Jag tror att Toronto är min nya favoritstad. Ughhh så roligt jag hade där! (läsning fortsätter under bilderna lol)
 
Next up: Chicago! Min ca 12 timmar långa bussresa från Toronto till Chicago spenderades brevid en kille som berättade historier om sin kompis som har en apa som husdjur och om sin mamma som nu tydligen är tillsammans med hans bästa vän. Helt klart ett intressant vis att döda tid på. Väl framme i Chicago blev jag helt såld på staden direkt. Verkligen. Jag har hört så mycket dåligt om Chicago, men jag har verkligen inte en dålig sak att säga nu såhär i efterhand. Jag tog en guidad tur runt om i staden, och fick verkligen se the good side of the city. Jag fick uppleva alla dessa turistställen som bara ses på bilder och film (delar av batman och spiderman har faktiskt spelats in där). Äta pizza chicago style testade jag också på, och den får en av tio möjliga stjärnor. För er som inte vet vad det är så kan jag berätta att det är en ca 5 cm hög pizza som är helt fylld med ost. BARA ost. Fick tyvärr ingen bild på denna hemskhet. (läsning fortsätter under bilderna)
 
Mitt nästa och sista stopp blev Pittsburgh. Bussresan dit var väldigt mycket mer trevlig, då jag spenderade den brevid en supertrevlig tjej från Australien. Det är så konstigt hur man bara kommer så bra överens med vissa personer sådär på en gång. Hon skulle inte stanna i Pittsburgh dock, så jag började utforska staden själv. Jag hade egentligen ingen plan när det kom till den staden, så jag tog det mest som det kom. Jag insåg ganska snabbt att Pittsburgh inte riktigt var någon riktig höjdare och tog därför och bokade om min biljett hem till en tidigare buss. 
 
Jag är oändligt tacksam för denna resa och är så stolt över det faktum att jag gjorde den helt själv. Wow. Jag kom hem till DC i en dag, och åkte sedan vidare till New York för att möta upp Victoria. Våra äventyr kommer senare i ett separat inlägg. Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback