DAY SIXTYEIGHT

Har jag nämnt tidigare att det inte riktigt är min starka sida att planera saker i tid? Jag är verkligen definitionen av en sån "äh, det löser sig senare"-människa. Fantastiskt dumt kan jag tycka egentligen. Speciellt nu när jag står här, några timmar innan vi åker till Massachusetts, och inser att jag faktiskt inte ens har börjat packa + är dötrött (jag tackar dock högre makter för att torrschampoo finns, en mindre sak att pressa in innan vi åker). 
 
Vi åker alltså härifrån vid fem-tiden imorgonbitti och ska köra en roadtrip hela vägen upp till MA, och sen hem igen på tisdag. Med vi så menar jag mig själv tillsammans med min hostfamily. Nu tänker ni att "varför åkte ni inte idag istället, det är ju ändå helgdag" men nejdu, det är det minsann inte. Inte idag iallafall. På måndag är det däremot helgdag och ledigt och känt som Memorial Day här i USA. Dagen "firas" för att visa uppskattning till alla män och kvinnor som avlidit i krig. Mycket här i staterna handlar om krigshistoria. Iallafall här i DC området (pga huvudstad). Riktigt spännande kan jag tycka, och man märker verkligen hur otroligt mycket mer patriotism det finns här än i Sverige. 
 
Detta hamnade väldigt off track, men jag ser hur som helst väldigt mycket fram emot denna resa! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback