DAY SEVENTYONE

I fredags hoppade vi in i bilen läskigt tidigt på morgonen och bilade igenom nio olika stater på tolv timmar. Det skulle egentligen bara ha tagit ca åtta-nio timmar, men TRAFFIK (!!!) hände. Väl inne i Massachusetts stog vi i bilkö i två timmar bara för att komma över till Cape Cod, stället där vi skulle spendera första dagarna. Efter våra första tio timmar i en bil så var det sisådär att fastna i bilkö, men utöver det så var resan faktiskt rolig (tro det eller ej). Jag hade faktiskt förväntat mig mer kaos med tanke på att tre annars högljudda barn och tre halvtrötta vuxna satt i bilen.
 
Idag är vi alltså inne på dag tre här på Cape Cod, och jag kan inte säga annat än att det är ett helt fantastiskt ställe. Jag är så jäkla glad att mina hosties tog med mig hit, annars hade jag nog inte själv tagit mig tiden att åka upp hit på min lediga tid. En bil är ett måste för att se de bästa platserna, och jag hade aldrig orkat köra denna sträcka själv i vår bil. 
 
Stället vi bor på ligger alldeles vid stranden och vattnet och är hur fint som helst. Sånt typiskt båt/hav/snäckor/wow/ljusslingor/mysigt/gulligt ställe. Ni förstår ungefär vad jag menar va? Bra. Vi tog en roadtrip runt här i Cape Cod igår och åkte förbi de mest otroliga hus och områden jag någonsin sett. Gigantiska strandvillor med utsikt över havet, och tomter stora nog att spela två paralella fotbollsmatcher på. Plus läktare. Helt sjukt att vissa har ett sånt hus som sin sommarstuga att åka till tre veckor på sommaren. Jag skulle bo där jämt.
 
Utöver att åka bil så har vi mest spenderat vår tid på standen + haft sight seeing här runt om. Jag kastar in bilder från vår resa (som mestadels är på vatten, varsågod) för att försöka ge lite rättvisa på vår tillvaro. Imorgon lämnar vi Cape Cod och åker vidare till Boston för lite turistande. Lägg gärna märke till min fruktansvärda bränna också, it's painful. Ett ofattbart stort grattis på morsdag är min mamma värd idag också. Egenligen är hon värd precis hela världen, men ett grattis är det närmsta jag kan komma till det just nu. Älskade mamma. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback