DAY ONE

Efter väääldigt många timmar på flyg, en mellanlandning i Tyskland, oklara gränskontroller, några olyckor och ett försenat plan senare så är jag framme i New York! Det är så jäkla svårt att greppa att jag faktiskt är här. Så jäkla overkligt.
 
Imorse på Arlanda mötte jag upp resten av gänget som skulle åka därifrån till JFK, och jag kan verkligen skratta mig lycklig åt att det var kanske världens goaste tjejer. Vi fick vår 15-timmarsresa att kännas betydligt mycket kortare än så. Vi åkte ifrån Sverige vid åtta-tiden imorse och kom fram till Tyskland vid tio. Väl där så sprang vi fram och tillbaks och upp och ner och runt och runt, och letade efter ett ställe att äta på. Fanns det tror ni? Nje. Vi köpte vatten och en fruktmugg för 90 euro. Planet till New York vart försenat närmare en timme, men det löste sig nånstans på vägen ändå. Vi spelade spel och kikade på Sex & the city på planet, så tiden flög iväg och VIPS hade våra 9,5 timmar gått och vi var i New York. Chaffisen som hämtade gav oss lite av en guidad tour påväg till skolan. Att se staden med egna ögon och veta att jag kommer bo bara 40 mil härifrån är något av de häftigare jag varit med om. Just nu har vi ätit pizza på skolan vi är på och fått schema för hela veckan. Långa dagar och mycket att göra, men jäklar vad detta ska bli kul!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback