DAY SIX

Jag och Erica + runt tjugo andra tjejer satte oss på en buss mot våra värdfamiljer igår. Ännu en väldigt lång resa som inte alls kändes lika lång som den faktiskt var. Efter stopp i både Delaware, Philadelphia och Baltimore så var vi finally framme hos våra familjer. Min familj var där med två stora skyltar där det stog "LINA" på på framsidan och en väldig massa teckningar barnen ritat på andra sidan, samt en svensk flagga. Det kändes verkligen så himla roligt att dom faktiskt lagt ner så pass mycket tid och så på detta. Väl hemma så träffade jag au pairen som är här nu och fick se mitt rum och allt. Dom hade till och med framkallat kort som jag haft i min au pair profil och ramat in dessa. Jag kände mig som hemma direkt. Idag vart det en typisk amerikansk frukost (brunch) vid tolv-tiden och jag gillade det faktiskt! Annars brukar jag vara väldigt picky när det gäller mat. Det var tjugosju grader ute idag, så vi har självklart hållit oss ute. Jag och min host dad var och fixade ett bankkonto till mig förut, och lite senare åkte jag och den andra au pairen till först biblioteket i Alexandria och sen handlade vi godis. Det känns som att jag hamnat helt rätt här. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback