DAY SEVENTYEIGHT

Helgen kom och gick lika snabbt igen, helt sinnes hur tiden flyger iväg (okej, ni kommer få höra mig säga den meningar fler gånger under detta år än vad alla studenter sammanlagt kommer säga att FYFAN va de är bra på deras studentdag). I fredags var jag och mitt tyska crew iväg till en bar i Fairfax. Riktigt mysigt till en början men det övergick ganska snabbt till kalas-drag då karaoken drog igång. Fulla människor utan någon som helst musikalisk talang var självklart överrepresenterade i kön till att stå vid mikrofonen. Tro det eller ej så hade jag hur roligt som helst! Träffade jättebra människor och skrek-sjöng till Journey till klockan tre på natten. 
 
I lördags fick jag den brilijanta idén att jag ville åka till Baltimore över dagen. Efter att ha pratat med Erika och Holly om det, och efter lite om och men så fick vi fram att det fanns väldigt oklara kvarter där så att ta bilen var ingen plan, tåg var superdyrt och buss.. Ja, jag vet inte, men Baltimore fick bli en annan dag. Vi tog istället vårt pick och pack och åkte till National Harbour. Tror ingen av oss egentligen vart besviken över det. I trettio graders värme hade vi picknick där, åkte ferris wheel och drack lemonade. Bannemig inte en helt tokig dag!
 
Min söndag kan kort sammanfattas som min dyraste dag hittills här i Amerika. Vad gjorde jag? Jo, jag köpte kläder. Massor av kläder. Helt ärligt så börjar jag redan nu att fundera på hur jag på bästa sätt kan få över alla mina saker hem härifrån när min tid här är slut. Börjar starkt ifrågasätta om jag ens kommer kunna vara kvar ännu ett år pga det kommer krävas en hel månadslön för att betala övervikten på mina väskor + en sidekick som kan bära dom på flygplatsen. Jag måste verkligen börja tänka över mitt (icke excisterande) sparande. 
 
Utöver min vardag så har mina hosties börjat fundera på att ta semester nu i slutet på Juni, vilket innebär semester för min del också. Jag har kikat runt på resemål och flygbiljetter och airbnb's och allt möjligt. Min första tanke var direkt Cali. Sen blev det Florida. Men jag kände jag att jag vill göra något annorlunda. Jag var dock ganska snart tillbaks på Cali igen. Och TEXAS!! Hur häftigt? Sen kände jag dock att OJ så kul att åka till typ Louisianna eller Arizona eller så. Sen Hawaii, det måste jag ju hinna se. Och typ Colorado!! Just nu känner jag att det mest bara är kaos i mina planer. Så mycket att se och så dyra flygbiljetter. Jag tänkte ta och boka allting till veckan, så får jag återkomma med vart jag hamnar någonstans.
 
Vad gör jag just nu? Lyssnar på musik och tittar på fireflies som flyger runt på bakgården. Helt magiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback