I KNOW YOU'RE TRYING TO FIGHT WHEN YOU FEEL LIKE FLYING

Jag har varit på Amabassaden och fått mitt visum godkänt och därmed känns det som ett bra tillfälle att berätta om min resa nu.
 
Jag har sedan jag var 12 år velat flytta. Vart som helst - till en ny stad i Sverige eller till ett land på andra sidan världen, sålänge det var bort härifrån. Efter oändliga samtal om detta med min mamma så fick jag så lov att face the facts att jag hade för stora drömmar för en så liten kropp. Jag nöjde mig med Alnö och är idag så oändligt tacksam att vi inte packade ihop vår lägenhet för 8 år sedan och flyttade härifrån. Jag har varit med om alldeles för mycket bra (och dåligt) här för att vilja byta det mot någonting i världen. 
 
Jag har dock insett att mina drömmar inte alls är för stora längre, så jag tänkte åka iväg och se en liten del av världen. Jag tänkte faktiskt kombinera det bästa av båda världar, d.v.s. jobba och samtidigt upptäcka nya miljöer. Jag tänkte vara au pair i Virginia, USA hos en familj som jag tycker verkar toppen. Imo så kunde det knappast bli bättre. Dagarna kommer att vara fulla av aktiviteter med de tre tjejerna jag ska ta hand om, och på helgerna så tänkte jag försöka uppleva / utforska / lära känna / åka till / prova på / you name it - så mycket jag bara kan. 
 
Planet ifrån Sverige till New York går den 20e mars och första veckan spenderar jag där i NY för att sedan åka ner till Familjen i VA. Hemresan är ännu inte spikad, men jag har hittills bestämt 1 år. Är dock ganska säker på att jag vill stanna 2 år, men vi får se vad som händer! Vill åka nu, helst igår.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback