DAY THIRTYFOUR

I förrgår var det en månad sedan jag sa hejdå till min familj på Arlanda och en månad sedan jag landade på JFK. Förstår ni ens hur snabbt tiden går eller? En av tolv månader har redan passerat och jag har hunnit med så himla mycket på bara denna korta tid. 
 
Jag var somsagt iväg till Wilmington, North Carolina med fyra andra au pairer förra helgen och jäklar vad roligt jag hade det. Vi var på One Tree Hill-sight seeing, hängde på stranden och bara njöt av att vara i den kanske mysigaste staden jag någonsin sett. Jag skulle verkligen rekomendera att åka dit varesig du sett serien eller inte (stort plus ifall du kör OTH-tour tho, just saying). Vi bilade 7(isch) timmar ner efter jag slutade jobba på fredagen och kom hem på söndagkväll. Så värt det!
 
Denna vecka har varit helt okej faktiskt och har mest bara flytit på. Jobb, jobb och mera jobb. Det är tur att jag trivs så pass bra. Igår så tog vi tag i turistandet i vår egen stat once again och åkte till Arlington National Cemetery. Vad är det för något tänker ni då. Svaret är att det är ett av de mäktigare platser jag någonsin varit på. Det är en kyrkogård för de militärer som dött i strid (bl.a.) och det är hela, öppna fält med vita gravstenar. Var osäker på om jag borde vara amazed eller rädd, men mäktigt var det iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback